18 Ağustos 2014 Pazartesi

Uyuşturucu testi yapan laboratuvarlara denetim arttı

uyuşturucu


Sağlık Bakanlığı tarafından idrar numunesinin değiştirilmesi veya içine yabancı madde eklenmesini önleyecek tedbirler alınacak. Ayrıca yapılan son düzenlemede gözetim görevlisinin gözetimini kolaylaştıracak ayna ve benzeri düzenekler yerleştirilecek. 

FORM İMZALATILACAK

Sağlık Bakanlığı tıbbi laboratuvarların çalışma usul ve esasları hakkında genelge yayınladı. Genelgeye göre, hekim veya resmi kurumlar tarafından tetkik yaptırması gereken kişi, numune kabı almak üzere ilgili birime başvuracak. Daha sonra gözetim görevlisinin gözetiminde kimlik kontrolü yapılacak. İdrar numunesi verme süreciyle ilgili bilgiler anlaşılır bir şekilde kişiye ifade edilecek, belirlenen koşullarda numune vermeyi kabul ettiğine dair "Denetimli Serbestlik Kapsamında Gözetim Altında Numune Toplama Formu" form imzalatılacak.

TUVALETE AYNA YERLEŞTİRİLECEK

Kişinin idrar verme alanında su, sabun, diğer temizlik veya kimyasal maddelere ulaşmasını engelleyecek tedbirler alınacak. Numune alınan yere, gözetim görevlisinin gözetimini kolaylaştıracak ayna ve benzeri düzenekler yerleştirilecek. Gözetim görevlisine hangi tarihte görevli olacağı konusunda önceden bilgi verilmeyecek, bilgilendirme günlük yapılacak.

NUMUNELER GÖZETMENLE TESLİM EDİLECEK

İdrar numuneleri, gözetim görevlisi gözetiminde kişi tarafından numune kabul birimine teslim edilecek. Kurum içerisinde gözetim görevlisi haricindeki personel tarafından yapılacak numune taşıma işlemleri, kilitli çanta, kap ve kutu ile yapılacak.

SONUÇLAR KİŞİYE BİLDİRİLMEYECEK

Tetkik sonuçları yazılı veya sözlü olarak kişiye bildirilmeyecek, sadece analizi isteyen kurum veya hekime rapor verilecek. Böylece, ilgili birim dışındaki diğer hekim ve personelin otomasyon sistemi üzerinde sonuçlara erişimi engellenmiş olacak.(ensonhaber)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder